Saturday 15 June 2013

Saya Join Larian Kitar Semula 2013

Pagi tadi saya join larian Kitar Semula ni kat Taman Bandar Kuantan. Boleh tahan ramai jugalah warga Kuantan yang sertai larian ni. Cuaca awal pagi yang tak panas, memang best untuk berlari. Kami semua dilepaskan dalam pukul 8pagi dan belum sampai kul 9pagi saya dah boleh tamatkan larian. Route larian adalah bermula di Taman Bandar ke jalan pejabat KWSP sampai pejabat Bomba baru. Selepas tu lari terus sampai simpang empat depan Universiti Islam Antrabangsa (UIA) dan koner kiri ke jalan Stadium Sukpa dan terus ke Taman Bandar semula. Bagi saya jarak larian 5km ini tak berapa jauh dan tak terlalu dekat, amat sesuai pada saya yang tak larat berlari laju. Antara tujuan program ini diadakan adalah mempromosikan budaya kitar semula kepada masyarakat. Bandar lain yang adakan larian ini serentak adalah Johor Baru, Alor Setar, Kota Baru, Melaka, Seremban, Kangar, Kuala Terengganu dan KL. Apa-apapun acara ni memang best lah :)





No comments:

Post a Comment