Friday 21 June 2013

Mengeteh Di Tasek Bera

Semalam saya mengeteh di Tasek Bera Resort. Bagi saya di Tasek Bera aktiviti bestnya tentulah memancing dan bukanlah minum teh tarik. Rasanya ikan kelisa paling banyak di tasek ini, agaknya sebab itulah ada replika besar ikan kelisa. Di dinding berdekatan kaunter lobi ada pula diletakkan gambar pemancing dapat pancing ikan tapah. Kawasan macam paya mesti banyak ikan haruan. Kesimpulannya banyak spesis ikan yang boleh dipancing di tasik yang sepanjang 35KM dan selebar 20KM ini. Nak seronok lagi boleh cuba memancing di Rumah Rakit. Saya sebenarnya teringin sangat nak susuri kawasan tasik dengan bot tapi rasanya bulan depan lah saya cuba sebab kedatangan saya kesini hanya sekadar nak tangkap gambar kawasan tasik dari jeti dan minum teh tarik sambil layan suasana alam sekitar yang menghijau.

Jeti
nak berkayak pun boleh







No comments:

Post a Comment