Sunday 23 June 2013

Menonton Le Mans 24 Hours di TV dan PC pt2

7.30 Pagi, waktu di Le Mans 1.30 Pagi. Lepas bangun tido saya melayan perlumbaan Le Mans semula yang telah masuk ke jam yang ke 10 jadi masih ada 14 jam lagi tempoh masa berracing. Kedudukan terkini ialah 1-pasukan Audi R18 E-Tron Quattro di pandu oleh Alan Mc Nish telah buat 161 pusingan litar. Kedua pasukan Toyota TS 030-Hybrid dibawak oleh Anthony Dividson ketinggalan 1 pusingan kepada 160 laps dan kedudukan no.3 adalah sebuah lagi kereta dari pasukan Toyota.


Malam tadi pengulas Le Mans telah maklumkan kematian pelumba Allan Simonsen yang memandu kereta lumba No.95 Aston Martin. Very Sad News.


5.00 Petang, Nampak gayanya jerebu telah tiba menyerang Kuantan dan kawasan seangkatan dengannya. Dari pagi sampai petang cuaca seperti redup mendung. Cuti Ahad ini tak boleh bawa anak keluar jalan-jalan. Keadaan begini tak bagus untuk kesihatan kalau duduk luar rumah. Jadi boleh layan la perlumbaan Le Mans di rumah sekejap-sekejab nengok kat TV lepas tu kat PC kalau tiba time anak nak tengok cite cartoon tak pun cite channel astro ceria.

Waktu Perancis 11 pagi. Pelumbaan Le Mans telahpun berlumba selama 20 jam jadi tinggal 4jam je lagi nak tamatkan perlumbaan. Pada time ni hanya 45 buah kereta lumba yang masih kekal di litar dari 56 buah di stating grid malam tadi. Pasukan Audi Sport Team Joest masih kekal di depan dengan 294 pusingan. Di ekori rapat pasukan Toyota di pandu Stephane Sarrazin (bekas F1 driver) ketinggalan 1 lap. Tempat 3 juga dari kereta lumba pasukan Toyota dipandu Kazuki Nakajima (former F1 driver) 292 pusingan.

9.00 Malam, dekat Perancis kul 3 petang dan berakhirlah perlumbaan. Kemenangan kepada pasukan Audi dengan kereta plat No.2 di pandu oleh Allan Mcnish, Loic Duval dan Tom Kristensen. Kereta Toyota dapat no.2 dan tempat ketiga juga pasukan Audi kereta plate No.3.

sumber yahoo.com



No comments:

Post a Comment