Friday 2 March 2012

Peringkat 7 LTDL Bentong-Kuantan

Saya sempat menyaksikan Peringkat ke-7 Le Tour De Langkawi di garisan penamat Kuantan pada Khamis 1 Mac 2012. Perlumbaan ini dimulakan di Bentong pada jam 9.00pagi dan tamat di Kuantan pada jam 2.45 petang. Jarak perlumbaan ini adalah 205.8KM dan merupakan peringkat (stage) yang terpanjang sekali.



Dikawasan penamat pengunjung boleh menyaksikan banyak gerai pameran dan aktiviti berkaitan berbasikal.

baju proton motorsport dan Lotus F1
baju LTDL banyak di jual disini

Sebelum pelumba sampai pengunjung dapat saksikan persembahan tarian kebudayaan.





Lepas tu perarakan kenderaan penaja. Antara penaja yang sempat saya rakam.



chantek ...orang kampung
kereta Lotus tu

Proton

Kementerian Belia dan Sukan

Selepas itu pelumba pun sampai. Pelumba ni laju sangat. Tak banyak gambar yang sempat saya tangkap.
Pemenang ditempatkan di kenopi berhampiran pentas. Pelumba tu macam tak penat pun.



mesti basikal tu ringan...

Selepas itu penyampaian hadiah


saya duduk di belakang pentas jadi photo yang saya ambik tak la cantik.





No comments:

Post a Comment