Tuesday 5 March 2013

Belalang di dahan pohon limau purut



Ada sekor belalang kunyit kat pokok limau purut yang wife saya tanam dalam pasu. Anak-anak saya suka sangat memerhatikan belalang ni. Pokok limau purut tu kiranye dah lama dah hidup rasanya dalam 6 tahun dah umurnye. Jika wife saya masak lauk paprik daging takpun ayam, daun muda dari pokok ni la yang di petiknye dan dimasukkan sekali ke dalam kuali. Agaknya itulah antara sebab Wife saya tanam pokok ni. Hobi Wife saya tentulah tanam pokok dalam pasu dan memasak.
Saya pulak selalu siram ke semua pokok disekitar kawasan  anjung rumah tak terkecuali pokok limau purut ni. Lama dah saya perasan pokok ni belum lagi berbuah, taktau pulak apa sebabnye agaknye kurang baja takpun memang sepisisnye sebegitu. Tapi bukanlah disebabkan belalang ni yang makan daun pokok limau purut.

No comments:

Post a Comment