Tuesday 2 October 2012

HawkEye vs Green Arrow

Bulan lepas saya langgan Astro Best nengok Movie Marvel Avengers. Memang best sangatlah citenye kerana watak-watak hero utama Iron Man, Hulk & Thor bergabung lawan aliens nak takluk bumi sedangkan sebelum ni mereka hanya beraksi dalam movie masing-masing.

Dalam syok menonton tu, saya tertarik dgn watak Agen Barton a.k.a Hawk Eye yang mempunyai kemahiran memanah ditahap maksima. Setahu saya watak adiwira yang terror sangat memanah setaraf Robin Hood cuma Green Arrow je. Green Arrow ni saya selalu lihat muncul dalam rancangan karton Justice League Unlimited ataupun cite Smallville. Waa baru saya tahu rupanya ada sorang lagi watak hero memanah.

Hawkeye


Green Arrow

Bagi mendapatkan lebih kefahaman saya pun googlelah dan baru saya tahu Hawk Eye dan Green Arrow adalah 2 watak adiwira yang berbeza dari segi latar belakang, anakpanah, busar dan costume, yang sama hanyalah kehebatan skill memanah.

No comments:

Post a Comment