Wednesday 20 November 2013

Jalan2 Mini Zoo Kemaman

Ahad minggu lepas kami sekeluarga gi Mini Zoo Kemaman. Ini sempena cuti tamat penggal persekolahan. Malas pulak nak pergi Zoo Negara krn malas nak bayar tol jd sebab tu agaknya saya pilih ke sini. Untuk sampai ke sini saya guna GPS Garmin. Kalau baca peta dgn ikut baca signboard rasanye saya sesat. Tambah pulak saya memang tak biasa dengan Bandar Kemaman walaupun jarak diantara Bandar Kuantan dgn Kemaman tak jauh mane pun.

Bestnye bila sampai je kat Zoo ni lepas beli ticket terus kena naik train traktor. Tak macam Zoo lain kalau nak naik keteapi kena bayar lain. Luas gak kawasan Zoo ni. Suasana dalam Zoo ni bagi saya sungguh hijau la. Banyak jugakla binatang kat sini walaupun dinamakan Mini Zoo. Tak sempat habis nak tengok semua binatang kami semua dah penat dah jalan kaki. Kalau penat kt sini byk tempat pondok rehat boleh lepak.Tempat bebudak mandi pun ade. Rugi pulak tak bawak baju mandi kt anak. 

Melihat keterujaan anak2 saya rasa lain kali kami akan datang semula kesini. Bagi saya Taman Rekreasi Dan Mini Zoo Kemaman adalah tempat yang patut dikunjungi kalau ke Kemaman.

kena lintas jalan, parking kete bapak banyak
best naik ketapi
tapir tgh menyelam blup blup blup
kandang singa dgn rimau ade dinding kaca...tido je 
rimau jilat kuku
nampok x gajah... dpn tu tmpt boya
tempat mandi ....bebudak suka sgt






No comments:

Post a Comment