Tuesday 26 February 2013

Pahang Vs Kelantan

Dekat setahun lebih aku tunggu perlawanan diantara pasukan Pahang VS Kelantan. Pertemua kedua-dua pasukan ini sebabkan Stadium Darul Makmur penuh. Dan memang penuhpun, nak beli tiket ‘open’ kena beratur panjang pastu nak masuk stadium pun sama tapi yang bestnye boleh berasak-asak sikit. Nilah akibatnya sampai ke stadium lewat.
Sebelum ni Pahang telah tewas berturut-turut di Singapura (0-3) dan Perak (0-1). Kelantan pulak menang ke atas Terengganu (2-0).
Dapat je masuk je stadium tp terlepas nyanyi lagu Negaraku, duduk kerusi bawah sekali di kawasan score board. Penonton yang masuk lebih lewat dari aku selamba je diri kat pagar ramai-ramai betul-betul je tempat aku duduk sampai aku tak nampak pun Khairul Fahmi Che Mat terbang. Tengok je score board Pahang dah kena 1 dah. Tapi takpe Pahang biasanye main sedap lepas ketinggalan dan usaha berterusan membuahkan hasil dengan jaringan seri di separuh masa pertama. Ada drama la pulak di masa kedua, Hafiz dapat kat merah la pulak. Pasukan The Red Worriors dapat curi peluang dgn kekurangan seorang pemain Pahang dan sumbat gol ketiga menjadikan kedudukan 1-2. Nasib baik di minit akhir Pahang dapat penelti dan menjadikan kedudukan seri 2-2. Keserian ini mengekalkan rekod bersih Tok Gajah yang tidak tewas di tempat sendiri. Cayalah. Oh ya, malam ni piala FA Pahang lawan Tentera Darat. Sesiapa yang free boleh la ke stadium.






No comments:

Post a Comment