Friday 9 November 2012

Lempeng Pisang, Bandar Karak, Bentong

Waktu petang semasa perjalanan balik dari Kuala Lumpur saya rasa bosan semacam sebab pandu kereta sorang-sorang. Kebosanan saya seakan bertambah disebabkan pemanduan saya sendiri yang mematuhi kelajuan di lebuhraya. Lagu-lagu mp3 yang saya dengar dari audio kereta tidak mampu membuang perasaan bosan yang kian membuak. Pastu rasa macam mengantuklah pulak. Jadi saya ambil keputusan tidak drastik untuk minum petang a.k.a mengeteh di mana RNR atau pun mana-mana tempat yang best. Oleh kerana saya telah lepasi tol bentong saya terus drive ikut jalan lama bermakna tidak masuk highway (LPT) untuk pekena secawan kopi di Bandar Karak, Bentong. Seingat saya ada satu restoren berdepan dengan masjid Bandar Karak yang sediakan menu lempeng pisang namanya Mak Andak Cafe. Jadi singgah lah saya. Restoran ni memang penuh dengan pengunjung dan menyediakan masakan panas yang sedap-sedap. Rasanya dulu saya pernahpun makan roti canai kat sini. Tapi kedatangan kali ni untuk pekena kopi secawan dan lempeng pisang yang sememangnye nyum-nyum.

Kopi + lempeng pisang=terbaik

Hari Hujan


No comments:

Post a Comment